۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶

اساتيد نيجريه‌اي در ايران: 

مجذوب فرهنگ، فناوري، آثار تاريخي ، مذهبي و جامعه‌ ايران شدیم

مجذوب فرهنگ، فناوري، آثار تاريخي ، مذهبي و جامعه‌ ايران شدیم

اساتيد دانشگاه بايروكانو نيجريه كه هفته‌ گذشته، به همت رايزني فرهنگي كشورمان در لاگوس به ايران آمدند، مجذوب فرهنگ، فناوري، آثار تاريخي ، مذهبي و جامعه‌ي ايران شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه، هیأتی متشکل از اساتید و معاون دانشجویی دانشگاه بایرو، واقع در شهر کانو نیجریه را به ايران اعزام كرد. اين هيأت علاوه بر تهران، ديداري چند روزه هم از مشهد داشت كه بسيار مورد توجه آنان قرار گرفت.
 
اين هيأت، ضمن حضور در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و بهرمندی از فضای نورانی مضجع شریف آن حضرت، بازدید از مجموعه موزه‌ها، کتابخانه‌ي مرکزی و نمایشگاه فعالیت‌های آستان قدس رضوی (ع) و همچنين حضور در بازار سنتي رضا شگفتي نيجريه‌اي‌ها را در پي داشت، به نحوي كه تنوع آثار موجود در موزه‌ها و گستردگی فعالیت‌های آستان قدس رضوی مورد تحسین هیأت نيجريه‌اي قرار گرفت.
 
دکتر ظهیر یحیی، رئیس هیأت نيجريه اي با حیرت‌انگیز خواندن مجموعه‌ي آستان قدس رضوی، اظهار كرد: چنین مجموعه‌ي کامل، با نظم و دیسیپلین فوق‌العاده و با عظمت را نه تنها در جهان اسلام؛بلکه در کمتر جایی در سراسر گیتی می‌توان یافت و می‌تواند الگوی مناسبی برای جهان اسلام باشد. پس از بازگشت به کشورم از تمامی رهبران مسلمان و فرهیخته‌ي کشورم خواهم خواست تا به زيارت حرم امام رضا (ع) و بازديد موزه‌ي آن بيايند.
 
همچنين میهمانان نيجريه‌اي در مصاحبه با خبرنگار نشریه‌ پژوهشی آستان قدس نیز ضمن تشکر از میزبانی آنان در مشهد، از عظمت، نظم، زیبایی و ابعاد معنوی مجموعه‌ي آستان قدس رضوی به نیکی یاد کردند و اذعان كردند كه این مجموعه، نه تنها افتخار جمهوری اسلامی؛ بلكه افتخار تمام جهان اسلام است‌..
 
اين هيأت در بازديد از مجموعه‌هاي فرهنگي طوس و هارونيه و آرامگاه فردوسي، از غناي فرهنگي ايران به خوبي ياد كردند و آنرا سرمايه‌اي بزرگ براي ملت بزرگ ايران دانستند. آنها همچنين ضمن بازدید از پردیس دانشگاه فردوس، به تحسین پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و دستاوردهای انقلاب اسلامی را شگفت‌انگیز دانستند.
 
اين هيأت بارها اذعان كردند كه انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به واقع تمام ایران را تغییر داد و این تغییر نه فقط در علم و فناوری و جنبه‌های مادی؛ بلکه در افکار و عقاید مردم نیز تحول ایجاد کرد.
 
 
 
کد خبر 2319922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha